פרטים עלי

התמונה שלי
Ramat gan, israel, Israel
babyz היא חנות מקוונת ורשת חנויות למוצרי תינוקות. בbabyz יש את כל הציוד הכולל לגידול התינוק. כאן תמצאו, אוזן קשבת ומקור מידע לאמהות ולאבות www.babyz.co.il

15 באוק׳ 2009

טיסה לחו"ל עם הילדים

עומר ונופר חיים בלוס אנג'לס, פעמיים בשנה הם מגיעים עם שני ילדיהם הקטנים (בני שנה ושנתיים וחצי) לביקור מולדת.
בין ביתם שבאל-איי לבין מולדתם שברמת-גן מפרידה טיסה טראנס-אטלנטית ארוכה ומתישה, שיכולה להפוך לסיוט אמיתי כשמתלווים אליה שני עוללים חסרי סבלנות.
לזוגות רבים יש משפחות במדינות שמעבר לים, הם מבקרים בתדירות של פעם עד שלוש פעמים בשנה את בני משפחותיהם, מישראל לארה"ב לדוגמא וההפך.
אספנו עבורכם עצות וטיפים ממשפחות - שהטיסות הארוכות הן מנת חלקן, בדרך לחופשה המיוחלת ולמפגשים המרגשים.

הטיסה הופכת למבצע לוגיסטי כשילדים נכנסים לתמונה.

עד שהילדים גדלים ומפתחים עצמאות הטיסה ובעיקר הטראנס אטלנטית בין ארה"ב לישראל, דורשת ארגון והכנה מראש על מנת לעבור אותה בשלום.
ההתארגנות לטיסה מתחלקת לשלושה שלבים

שלב ההכנה בבית לפני הטיסה, 
הטיסה, 
השהות בארץ היעד.


ההכנה בבית
ילדים מעל גיל שנתיים, כדאי להכינם לטיסה מספר ימים מראש. כך ממליצה נופר, שגרה עם בעלה עומר בלוס אנג'לס. לפני ביקור בארץ היא נותנת לבנה אילן צעצוע של מטוס ומתרגלת איתו את ההמראה והנחיתה כדי שיהיה מוכן לרעיון. היא מדברת איתו על האוכל במטוס ועל הצורך של אנשים שבאים לטיסה לנוח ולישון כהכנה לישיבה הממושכת.
ג'וש חי בניו-יורק עם אשתו המהגרת מישראל שמשפחתה בארץ. הוא ממליץ לשתף את הילדים בהכנות לטיסה, ולתת להם לבחור שלושה פריטים שהם יכולים לקחת אתם לטיסה: צעצוע, ספר, משחק אלקטרוני או סרט. הוא מדגיש שלא לשכוח לקחת סוללות רזרביות.
נופר ממליצה להיות מינימליסטים ולקחת כמה שפחות דברים "כי גם ככה הכל מתבלגן". כדאי לקחת נגן מוסיקה עם שירים וסיפורים שהילדים אוהבים, ספרים ומשחקים. אפשר לקחת די.וי.די נייד למרות שהוא כבד וכשנגמרות הסוללות הוא הופך לנטל, אם כי, הוא עדיין נותן כמה שעות שבהן הילדים עסוקים בייחוד אם הם אוהבים סרטים.
כדאי להצטייד בחטיפים שהילדים אוהבים, אך לא מומלץ לקחת חטיפים מתוקים - זה הופך את הילדים לחסרי מנוחה.
במטוסים, יש רק חלב עמיד כך שיש צורך להצטייד בחלב.
ג'וש מזהיר שבשום פנים ואופן לא לקחת פאזלים או כל צעצוע שמתפרק שיש להרכיב מחדש זה יכל להפוך לסיוט כשהחלקים מתחילים להתפזר במטוס.
היידי חיה בבלגיה, אולם בן זוגה חי תקופה ארוכה בארה"ב והיא הייתה נוסעת עם בתם לפוגשו מספר פעמים בשנה עד שהחליטו השנה להתאחד ולגור בבוסטון. היידי ממליצה על עגלה שיכולה להתקפל ולעלות לטיסה ומציינת לגייס הרבה סבלנות לצ'ק-אין – "זה תמיד סיוט".
תרופות: ישנן תרופות מרגיעות לתינוקות, חלקן הומאופאטיות. יש להתייעץ עם רופא המשפחה ולנסות אותן בבית קודם לכן.

הטיסה
כולם ממלצים לבחור טיסת לילה כך שהילדים יוכלו לישון לאורך הטיסה.
ההבדל הוא משמעותי בין טיסת יום לטיסת לילה - בטיסת לילה הילדים ישנים ורוב הטיסה עוברת בשקט.
ניתן להגיע עם עגלת ילדים עד לפתח המטוס ואז להשתמש במנשא גב שמשאיר את הידיים פנויות. רצוי לעלות ראשונים ולא להתבייש להתעקש על כך, כדי למנוע פקקים וצפיפות בגלל הצורך בהתארגנות. לבקש באדיבות ואם יש צורך באסרטיביות מהדיילים לעזור, במיוחד אם טס רק הורה אחד לבד עם הילדים.
במידה ונוסעים עם שני ילדים ואחד ישן בעריסה והשני גדול יותר: בדרך כלל ההורים מקבלים את המושבים מול הקיר, כיוון ששם ניתן להניח את העריסה. אבל... יש כאן מלכוד: במושבים אלו לא ניתן להרים את הידיות והילד הגדול אינו יכל להניח את הראש על ההורה ולנמנם, ואם זה לא מספיק אז חוקי הבטיחות החדשים אוסרים על שינה על הרצפה בין המושבים לקיר. לכן אם נוסעים שני ההורים כדאי להתפצל, הורה אחד מקדימה עם העריסה והורה אחד מאחור עם הילד הגדול יותר.
הורה שנוסע לבד עם שני הילדים: אפשרות אחת היא שההורה ישב במושב ליד המעבר והילד הגדול ישב במושב מהצד השני של המעבר עם כסא ריק לידו (במידה וזה אפשרי), הילד הצעיר יותר לצד ההורה.
אפשרות נוספת היא להעלות כיסא אוטו לטיסה ולחבר למושב. אם הילד רגיל לישון בכסא זה אז הוא יוכל לנמנם בנוחות במשך הטיסה. נופר מספרת שבאחת הטיסות הדיילת קשרה את ילדה בכיסא הרכב בזווית כלפי מעלה דבר שצר זווית נוחה לשינה ארוכה במהלך הטיסה.
לילדים בלי חיתולים - ישנן אסלות קטנות מתקפלות. זה קצת תופס מקום אבל פותר את הבעיה להתמודד עם שירותי המטוס ושירותים ציבוריים כשייש להמתין בין טיסות.

בארץ היעד
הגעתם בשעה טובה מעבר לים? ברוכים הבאים, כדאי לדעת כיצד להיערך גם כאן: "ישנם מספר פריטים שמאד עזרו לי בישראל", מספרת נופר, "וחסכו משקל ואריזה בלוס אנג'לס".
הפריטים בהם מומלץ לצייד את הסבתא בארץ: עגלה, חיתולים, כיסא לאוטו, אמבטיה, מיטה לתינוקות (לול), כלי רחצה, כלי אוכל ומגבונים.
לילדים יכול לקחת יותר משבוע להתרגל להפרשי השעות, שזה יכול להיות כמעט כל החופשה!!!
אחד הדברים שנופר ועומר ממליצים בחום זה בייביסיטר לשלושה הלילות הראשונים כשהילדים סובלים מהבדלי השעות (ג'אטלאג). הם מספרים שזה הציל אותם מהתמוטטות עצבים כשהבייבי סיטר היתה איתם בלילה. ההורים נחו ויכלו למשוך את הילדים לתוך היום עד שהם התאזנו עם הפרש השעות.

ג'וש מסכם: זה מלחיץ בייחוד בפעם הראשונה, אז לקחת נשימה עמוקה ולצלול לתוך האתגר. תמיד לשמור את הילדים בטווח ראיה, לצלם הרבה תמונות ולארגן הרבה פעילויות לילדים כשמגיעים לארץ היעד.

שתהייה לכולנו טיסה נעימה וחופשה מהנה!!!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה