פרטים עלי

התמונה שלי
Ramat gan, israel, Israel
babyz היא חנות מקוונת ורשת חנויות למוצרי תינוקות. בbabyz יש את כל הציוד הכולל לגידול התינוק. כאן תמצאו, אוזן קשבת ומקור מידע לאמהות ולאבות www.babyz.co.il

23 במרץ 2011

ריקול –דורל ג'ובנייל – מקסי קוזי ואלפא אומגה עלית


חברת דורל ג'ובנייל – הכריזה על ריקול –ב- 14/2/2011  - קריאה להחזרה/ תיקון – מוצר שאינו בטוח לשימוש.
"דורל" הודיע כי הדגמים המעורבים בריקול יוצרו ממאי 2008– עד ה 30 לאפריל 2009.  מדובר בכ 800,000 יחידות של סלקלים, כיסאות בטיחות ובוסטרים (מערכות ריסון לפעוטות) הנמכרים כחלק מ"טרוול סיסטם" או כיחידות עצמאיות.
על פי "דורל " מדובר בבעיה שניתן לתקנה על ידי שימון בערכת שימון שהחברה מספקת – בחינם עבור רוכשי הכיסאות, אין צורך להחזיר ולא חל איסור להשתמש במוצר עד קבלת ערכת התיקון.
בארה"ב וקנדה ניתן להשיג את ערכת השימון – בכל חנות בה ניתן לרכוש את הכיסאות המעורבים בריקול – בחינם, או על ידי הזמנה ישירה של הערכה מהיצרן קישור להזמנה לקנדה או ארה"ב בלבד.
בארץ לא ניתן להשיג את ערכות השימון, אף אחד לא מספק אותה וכל הגורמים המעורבים במערך השיווק והמכירה של הכיסאות הנ"ל מתנערים מן הריקול – כאילו אינו קיים.

מדובר בכיסאות הבטיחות של דורל ג'ובנייל הנפוצים מאוד בארץ ואף נחשבים לבטיחותיים ביותר – הכיסאות של של סייפטי פירסט ומקסי קוזי -  בין הדגמים המעורבים ניתן למצוא שמות מוכרים שחלקם נמכרים בישראל וחלקם לא.
"אלפא אומגה" " אלפא אומגה עלית" " אנספירה" " פרייורי" (מקסי קוזי- שילב),   "פרוספקט" "ונטאג" ',"מיקו" – סלקל ו"אונבורד"  – סלקל.

ALPHA OMEGA, ALPHA OMEGA ELITE, ENSPIRA, PRIORI, PROSPECT, AND VANTAGE; INFANT CHILD RESTRAINTS MICO AND ONBOARD

הבעיה שנמצאה במושבי הבטיחות היא שכפתור (מנגנון) הנועל את רצועות הבטיחות אינו חוזר לציר הנעילה ואינו נועל את חגורות הבטיחות השומרות על הפעוט (הוא נותר במצב לחוץ על כפתור שחרור הרצועות) .
הכפתור המדובר הוא הכפתור המהדק ומשחרר את רצועות הבטיחות (נמצא בקדמת מרכז הכיסא , בין רגלי הפעוט, מעל לידית הטיית הכיסא).
כפתור שאינו ננעל למעשה אינו מאבטח את הפעוט השוהה בכיסא, במקרה של תאונה (או משיכה חזקה / מכה/ בלימה מהירה ), הרצועות משתחררות – ולא נותרות מהודקות על הפעוט, כתוצאה מזה עלול הפעוט פשוט לעוף מן הכיסא למרחבי הרכב ולהיפגע.
ניתן לערוך בדיקה פשוטה לכיסא הבטיחות : אחרי שרתמת את הפעוט/ה, משכי חזק ברתמות (האוחזות בגוף התינוק – באזור הכתפיים) כאילו להאריך אותן, אם הן נעולות היטב והרצועות אינן מתארכות - המושב טוב ואפקטיבי.

לרשימת מספרי הדגמים המעורבים עברו לקישור הבא:
רשימת מספרי הדגמים (מתחת לוידאו),

תגובות הספקים/יבואנים בישראל :
תגובת שילב (משווקת מקסי קוזי פריורי), על הקיר שלהם בפייסבוק לשאלת אחת הצרכניות המודאגות:  " בארה"ב אכן יצאה הכרזה על ריקול לכיסאות בטיחות של מספר מותגים שביניהם מקסי קוזי (דגם פריורי).
הריקול נובע עקב בעיה ברצועות בכיסאות הבטיחות.
מדובר על כסאות שונים עם שיטת חגירה שונה מזו הקיימת באירופה ובארץ- כך שמדובר על מוצר שונה.
הכיסאות הנמכרים בארץ בטיחותיים, תקינים ושונים מאלו של ארה"ב"

המלצתנו היא – בדקו עם מספר הדגם ותאריך יצור הכיסא תואם לדגמים עליהם יש ריקול,
הישמעו להוראות היצרן" דורל  ג'ובנייל" – והשיגו את הערכה !!
ועימדו על זכותכם מול היבואנים, הספקים והמועצה לצרכנות להשתמש במוצרים תקינים ובטיחותיים ולקבל את כל המידע על מנת לעשות זאת, מדיניות ההסתרה עלולה להגמר באסון!! אחרי הכל מדובר בחייו של היקר לכם מכל !!!!!
ובלי כל קשר לריקול  :
תמיד מומלץ למשוך בכוח את הרתמות ולבדוק שאכן ננעלו והפעוט אכן מאובטח היטב במושב הבטיחות, שימוש לא נכון במושב הבטוח ביותר הופך אותו למושב מסוכן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה