פרטים עלי

התמונה שלי
Ramat gan, israel, Israel
babyz היא חנות מקוונת ורשת חנויות למוצרי תינוקות. בbabyz יש את כל הציוד הכולל לגידול התינוק. כאן תמצאו, אוזן קשבת ומקור מידע לאמהות ולאבות www.babyz.co.il

7 ביולי 2009

אנמיה של התינוק מחוסר ברזל

אנמיה מחוסר ברזל ניתנת למניעה על ידי הנקה והזנה מתאימה.

1. להזין בחלב אם ללא תוספת מזון או שתייה במשך 6 החודשים הראשונים לחיי התינוק.
2. להוסיף לתפריט התינוק היונק ושאינו יונק מזון עשיר בברזל מגיל שישה חודשים.
3. לבחור תמ"ל מועשרים בברזל לתינוקות שאינם יונקים, או יונקים חלקית.
4. לדחות הוספת חלב פרה לתפריט התינוק עד גיל שנה.
5. חשוב להמשיך ולהזין במזונות מועשרים ועשירים בברזל מעל גיל שנה לצורך אספקת ברזל.
6. לתת לכל תינוק מתום החודש הרביעי עד תום החודש השניים עשר לחייו, תוסף ברזל. מינון התוסף יהיה: 7 מ"ג ליממה עד תום החודש השישי ו15- מ"ג ביממה מתחילת החודש השביעי ועד תום החודש השניים עשר לחיים. כל זה ללא קשר לרמת ההמוגלובין שבדמו ולרמות הברזל בתפריטו (מניעה ראשונית של חסר ברזל).
7. לבצע סקירה של רמת ההמוגלובין לכל התינוקות בגיל שנה (מניעה שניונית של חסר ברזל) .
8. להגביל שתיית תה מכל סוג בתינוקות כדי למנוע הפרעה בספיגת הברזל.

מחסור בברזל שכיח בקרב תינוקות ופעוטות בגילאים שישה עד עשרים וארבעה חודשים. תופעה זו שכיחה מאד גם בישראל. גורמי הסיכון לאנמיה מחוסר ברזל בתינוקות קשורים למצב סוציו-אקונומי, הפסקה מוקדמת של הנקה, צריכה מוקדמת של חלב פרה, ומחסור באמצעים לרכישת מזון מתאים, משקל לידה נמוך או פגות , צריכת מוגברת של חלב פרה או מיצים, מחסור במזונות עשירים בברזל בתפריט התינוק והפעוט.
אנמיה מחוסר בברזל מהווה גורם סיכון בלתי הפיך לפיגור בהתפתחות ותפקוד קוגנטיבי ירוד בתינוקות. קיימת עדיפות למניעה ראשונית של מחסור בברזל על גבי הטיפול באנמיה שמחוסר ברזל. לתינוקות בריאים ובשלים יש מחסני ברזל מספיקים עד גיל ארבעה – שישה חודשים. בגיל זה, ברזל בעל זמינות גבוהה מחלב אם לא יספק את הדרישה ליצירת כדוריות דם אדומות. לכן, ממליץ משרד הבריאות על תוספת תכשיר ברזל מניעתי לתינוק החל מתום החודש הרביעי לחייו ועד גיל שנה. ההנחיה היא לתת 7 מ"ג ברזל מתום החודש הרביעי עד תום החודש השישי, ו- 15 מ"ג מתחילת החודש השביעי עד תום החודש השנים עשר (מניעה ראשונית). בגיל שנה מומלץ לבצע בדיקת דם להערכת רמת ההמוגלובין (מניעה שניונית). לתינוקות שאינם יונקים, ולהקפיד על מתן תמ"ל עשיר בברזל. כיוון שהורים עשויים לשכוח או להתעלם מהצורך בהחלפת תמ"ל ללא ברזל בתמ"ל עם ברזל חשוב להמליץ על תמ"ל המכיל ברזל החל מן הלידה. ברזל שמקורו במזון אינו משמש לצורך ייצור המוגלובין בחודשים הראשונים לחיים, אולם השימוש המוקדם בתמ"ל המכיל ברזל תורם לאגירת ברזל במחסנים בגוף ועוזר למנוע התפתחות מחסור בברזל בגיל מאוחר יותר. הדעה הרווחת בקרב הורים ואנשי מקצוע בתחום הבריאות הנה ששימוש בתמ"ל המכיל פחות ברזל יפחית בעיות במערכת העיכול בקרב תינוקות. במחקרים קליניים מבוקרים לא הוכח קשר שכזה. לא נצפו הבדלים בסימפטומים במערכת העיכול או במאפייני יציאות (פרט לשינוי צבע הצואה) בין תינוקות שצרכו תמ"ל מועשר או לא מועשר בברזל.

לאחר גיל שנה, אם הפעוט אוכל מזון מגוון ועשיר בברזל, ניתן להוסיף חלב פרה לתפריט. קיימים בשוק תמ"ל מועשרים בברזל וסידן, המיועדים לפעוטות. תמ"ל אלה מהווים מקור טוב יותר לברזל מחלב פרה, אולם מחירם גבוה יותר.
בייביז - מוצרי תינוקות במחירים מדהימים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה