פרטים עלי

התמונה שלי
Ramat gan, israel, Israel
babyz היא חנות מקוונת ורשת חנויות למוצרי תינוקות. בbabyz יש את כל הציוד הכולל לגידול התינוק. כאן תמצאו, אוזן קשבת ומקור מידע לאמהות ולאבות www.babyz.co.il

12 ביולי 2009

אורח החיים לקראת הריון ובמהלכו

קיים קשר בין אורח החיים והרגלי האכילה של בני הזוג בפרט של האם לעתיד לבוא לבין הסיכויים להכנס להריון ולעבור אותו באופן חלק

דיאטה מאוזנת ומגוונת חשובים להצלחת ההיריון ולבריאות העובר
במהלך תקופת ההיריון מומלץ להקפיד על דיאטה מהמרכיבים הבאים
אוכל עשיר בוויטמנים ומינרלים פרות וירקות
אוכל עשיר בפחמימות כגון לחם, פסטה, אורז, תפוחי אדמה.
אוכל עשיר בחלבון עוף, דגים, ביצים, עדשים ושועועית, מוצרי חלב .
אוכל עשיר בברזל בשר אדום, פרות יבשים, גריסים, ירקות ירוקים
ארוחות בוקר גדולות ומושקעות יכילות להיות אמצעי לשיפור התזונה והכנת הגוף.
משקאות המכלים מיצי פירות וירקות עשירים בווטמין C ועוזרים לגוף לספוג את הברזל לכן ארוחה עשירה ברזל רצוי לשלב מיצים טיבעיים.

תוספי מזון
למרות שניתן לקבל את כל הדרוש לתזונה נכונה מהרגלי אכילה נכונים ומאוזנים מומחים רבים ממליצים גם למקיפידים על אכילה נכונה להשתמש בתוספי מזון. כמו כן יש להזכור שתוספי המזון אינם תחליף לאיכלה נכונה, אלא כשמם כן הם 'תוסף מזון'. אמהות רבות שעובדות ולעיתים נאלצות לאכול משהו מהיר על הדרך, מספקים תוספי המזון את התחליף לארוחה שהוחמצה.
חומצה פולית או 12B
אחד מתוספי המזון המומלצים לנשים בתהליך הכניסה להריון ובעת ההריון עצמו. ל 12B תכונות רבות במניעת מחלות והורדת הסיכויים לחלות בהן. הוא חשוב לבטחון והתפתחות העובר. ומוריד את הסיכויים ל'ספינה פוביה'.
יש להקפיד שהתוסף אינו מכיל דגים, כבד ושמן. כמו כן 12B מומלץ לנשים הסובלות מאיפלפסיה או אנמיה נשים שכבר נולד להם ילד עם פגיעה עצבית בעמוד השדרה או למי שיש במשפחתו או במשפחת בן זוגו ילדים עם בעיות מסוג זה.
מזון עשיר ב 12B: שעועית שחורה, ירקות מכוסי עלים כגון לפת תרד, פרות הדר, אגוזים, חיטה מלאה, דגנים.
ספורט
נשים רבות שספורט הוא חלק מרכזי באורח החיים שלהן מדווחות כי ההריון עבר עליהן בקלות יחסית הן המשיכו לעסוק בספורט כמעט עד השלבים האחרונים של ההריון הן סיפרו שלא חוו תופעות לוואי יוצאות דופן מלבד בעל היסטרי שדואג שאולי יקרה משהו.

להגיע למשקל האידאלי
יש להתייעץ ברופא המשפחה לגבי הצורך בהרכבת דיאטה מאוזנת המשלבת כמובן פעילות ספורטיבית. איבוד משקל קיצוני תוך כדי' דיאטת כאסח' וכניסה אנטסיבית לפעילות ספורטיבית על מנת להגיע לשם כמה שיותר מהר עלולים ליצור את התוצאה ההפוכה ולפגוע בבריאות ובסכויים להכנס להריון.
בעת הניסיון להרות ובמהלך ההיריון רצוי להימנע מהדברים הבאים:
קפאין
לחתוך בכמויות צריכת הקפאין (קפה, תה,קולה) מחקרים מצבעים על קשר בין צריכת קפאין מוגברת לבעיות פוריות עלייה בסיכון להפלות ותינוקות הנולדים עם משקל נמוך.
אלכוהול
עם הכניסה לתהליך ההריון רצוי להפסיק לגמרי עם שתיית אלכוהול. מחקרים מצביעים שאחד הגורמים המרכזיים בעולם המערבי, לתינוקות שנולדו עם פגיעות גנטיות עצביות נפשיות, רמות שונות של פיגור, בעיות התנהגות (כגון, נטיה לתוקפנית), היו תוצאה של שתיית אלכוהול ללא הגבלה. בתקופה הראשונה של ההריון האלכוהול נספג בשלייה ופוגע במבנה הגנטי של התינוק. הריונות לא מתוכננים רבים של נשים שנהלו אורח חיים שכלל שתיית אלכוהול כחלק מאורח חיים בלייני ולא היו מודעות כי הן בהריון בשבועות הראשונים הולידו תינוקות עם בעיות שונות מקלות לחמורות. אין מסקנות חד משמעיות על קשר בין כמות הצריכה לסכויי הפגיעה.
אוכל ותוספים
צריכה מבוקרת של וויטמין A להקפיד שאינו מגיע מכבד דגים ושמן
להמנע מכל סוג של כבד ומוצריו
דגים ממולץ להמנע אך ניתן לאכול טונה בכמויות קטנות. סוכניות לביקורת על מזון ממליצים לא לאכול דגים מסוג כריש, דג חרב, מרלין.
הדגים מחילים כספית שיכולה לפגוע מערכת העצבים של הוולד המתפתח
בייביז - מוצרי תינוקות במחירים מדהימים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה