פרטים עלי

התמונה שלי
Ramat gan, israel, Israel
babyz היא חנות מקוונת ורשת חנויות למוצרי תינוקות. בbabyz יש את כל הציוד הכולל לגידול התינוק. כאן תמצאו, אוזן קשבת ומקור מידע לאמהות ולאבות www.babyz.co.il

20 בדצמ׳ 2010

זהירות - מוצרי תינוקות פגומים - ריקול -RECALL


בבואנו להחליט ולבחור באילו מוצרי תינוקות נרכוש לתינוק שלנו אנו נוטים לשמוע חוות דעת מאנשים עליהם אנו סומכים או קריאת ביקורות או המלצתו המקצועית של המוכר בחנות.
כדי להיות בטוחים שאכן הפקדנו את בטיחותו של התינוק שלנו בכיסא לרכב או עגלה או מיטה בטוחה ומתאימה מומלץ לערוך עוד תחקיר קטן ולחפש אם היה אי פעם ריקול על המוצר – או להשוות את כמות הריקולים ושקיפות הטיפול בנושא של חברה זו לחברה שנייה.

ריקול הוא בעצם קריאה להחזרת מוצר לחברה שייצרה אותו בעקבות פגם או אזהרת בפני פגיעה.
ריקול לא נועד לשם הכפשת חברה זו או אחרת, מטרתו העיקרית היא למנוע שימוש במוצר לא בטיחותי העלול להזיק, לפצוע,  לפגוע ואף לקחת חיים של המשתמש בו.

למשל:
חברת ברייטקס העולמית -  מוצרי חברת ברייטקס נחשבים לבטיחותיים מאד ומוכרים בעולם, ברייטקס היא חברה מבוססת מאוד בעלת שם עולמי ביצור מוצרי תינוקות הנחשבים לבטיחותיים ביותר, החברה משקיעה רבות במחקרים ופיתוחים, על מנת לייצר את מוצר אולטימטיבי בטיחותי ואיכותי  עבור תינוקות
לחברה זו יש באתר האינטרנט שלה , במקום מודגש וקל לאיתור, רשימת ריקולים של מוצרים שונים שהיא ייצרה מתוך כוונה להראות שברייטקס עומדת מאחורי מוצריה וכי כוונתה לשמור על בטיחות לקוחותיה ולתקן את המוצרים שבריקול או להחליפם במוצר בטוח.

לעומתה חברת פג פרגו האיטלקית, גם היא חברה וותיקה ואמינה בעלת שם עולמי , באתר הרשמי של פג פרגו אין רשימת ריקולים עדכנית (או היסטוריית ריקולים רשומה).
חיפוש ברשת העלה כמות תוצאות מפתיעה ומפחידה של ריקולים הקשורים לכמה ממוצריה הנבחרים, גם מהעבר וגם מימים אלו ממש :

כמה דוגמאות:
על פרימו ויאג'ו – כיסא תינוק לרכב יצא בשנת 2009 ריקול עבור מודל 2009-2008 נמצאו לא בטוחים לשימוש  בארצות הברית.

על דגם זה יצא ב 2002 ריקול ראשון בעקבות בעיה במנגנון נעילת חגורות הבטיחות – של הכיסא, בשנת 2009 יצא ריקול נוסף בעקבות פגם נוסף שהתגלה במערכת חגורות הבטיחות – כיסוי הפלסטיק במנגנון לא יוצר כראוי ולכן נוצרו בו מגרעות חדות מפלסטיק הפוצעות, משפשפות וחותכות את רגלי התינוקות היושב בכיסא זה.

2009-
מספרי דגם לריקול זה : פרימו ויאג'ו SIP 30/30 :
IMUN00US32MD41KN41, IMUN00US35CR13BU13, IMUN00US35CR13PL46, IMUN00US35CR24BU24, IMUN00US35TL49KN53, IMUN00US35TL53KN46, IMUN00US61ST13IC53, IMUN00US61ST34IC53, AND IMUN00US61ST48IC53..

גם לעגלת סקייט של חברת פג פרגו יצא ריקול מטעם החברה במרץ 2009 –  באוסטרליה, בעקבות תלונות על הברגים שמחברים בין שלד העגלה למרכביה השונים (אמבט וטיולון). הבעיה במקרה זה הייתה שהברגים משתחררים בעקבות העובדה שהם התחברו בנעיצה ולא בהברגה, פג שינתה את הבורג ולרוכשים יצאה הודעה כי ניתן לשלוח את העגלה לתיקון או לקבל ערכת תיקון ולא להשתמש בבורג המחבר הקיים  הוא אינו בטוח לתינוק.  

לסיכום בבואכם לבחור מוצר בטיחות או עגלה לתינוק שלכם , המלצתנו היא לבדוק היטב האם יצא על מוצר זה ריקול בעבר, ומה כמות הריקולים הכללית של החברה המייצרת את המוצר מול חברות מתחרות אחרות... זאת על מנת להבטיח שהתינוק שלכם יושב או נוסע בידיים בטוחות.

קישורים:



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה